Pjer Rakt: Najduža monokablovska gondola ikad napravljena

    01.10.2018.
pogled-iz-kabine

Predstavnik francuske kompanije „Poma”: „Znamo da su postojali problemi u dinamici realizacije projekta, ali odlučnost investitora –predsednika opštine Čajetina i njegovih saradnika – bila nam je jasan znak da je to projekat koji će oni dovesti do uspešnog kraja”

Pjer Rakt, predstavnik francuske kompanije „Poma”, izjavio je da je njihovo veliko zadovoljstvo što rade na najdužoj žičari ovog tipa na svetu:

pierre„Biće ovo ozbiljna referenca i za „Pomu”, ne samo za Zlatibor i Srbiju. Znamo da su postojaliodređeni problemi u dinamici realizacije projekta, ali odlučnost investitora –predsednika opštine Čajetina i njegovih saradnika – bila nam je jasan znak da je to projekat koji će oni dovesti do uspešnog kraja. Zastoji u realizaciji nikada nisu uticali na našu međusobnu komunikaciju i sve je u najboljem redu (osim što smo do sada mogli već da se vozimo zlatiborskom gondolom). Oprema je skladištena valjano i očekujemo da bude kompletno ugrađena što pre. Pratili su sve naše instrukcije”, kaže Rakt, koji je odgovorio na naša pitanja u vezi sa gondolom.

Koje su karakteristike „Gold gondole Zlatibor”?

Ova gondola, sa horizontalnom dužinom od 8, 95 kilometara postavljena na 36 stubova, biće realizovana iz dva dela i prevoziće, u punom kapacitetu, 1.000 ljudi na sat u jednom pravcu, brzinom od 6 m/s. Sa tako impresivnim tehničkim karakteristikama ovaj infrastrukturni objekat će biti ponos celog kraja kao i najduža monokablovska gondola ikada napravljena, ne samo u Srbiji, već i u svetu, prema našim saznanjima. Gondola će biti opremljena sa 90 „Diamond” kabina koje će omogućiti skijašima i turistima da uživaju u panoramskom pogledu od 360 ° preko prelepog zlatiborskog kraja, udobno smešteni, tokom 25 minuta putovanja.
Na srednjoj stanici koja se nalazi gotovo na pola puta, biće pod zemljom smešten sav električni pogon, kako bi se smanjla buka.

Da li postoje nove tehnološke promene primenjene na ovu žičaru?

„Gold gondola” odgovara našem asortimanu uređaja tipa „Multik” koji je već instaliran i trenutno je u funkciji u mnogim zemljama za gradski prevoz, turistički prevoz i zimske sportove.

Koja je glavna razlika između ove i ostalih žičara na kojima ste radili ranije?

Tehnički rečeno, monokablovska odvojiva tehnologija primenjena za Zlatibor je ista kao tehnologija koja se koristi širom sveta. Glavna razlika na Zlatiboru je izuzetna dužina gondole koja je najduža monokablovska žičara ikada napravljena. Glavni izazov je upravljanje dužinom i dugim razmakom između stubova.

Posle rada u brojnim zemljama Evrope, Azije, Afrike, Južne Amerike, SAD, a takođe i u Australiji i Novom Zelandu, inženjeri iz francuske kompanije „Poma” sada grade žičare u Srbiji. Kakva su iskustva sa izgradnjom ove žičare, da li predstavlja izazov jer je najduža na svetu?

Tehnički gledano, gondola koja se pruža preko Zlatibora predstavlja sasvim standardnu tehnologiju, koju razvijamo u mnogim drugim zemljama. Glavni izazov je upravljanje velikom količinom opreme i upravljanje sa dve petlje kablova na tako velikoj dužini linije.

Koje su prednosti kablovskog prevoza?

Smatramo da je dizajn zlatiborske gondole spoj između urbanog i turističkog transporta.
Zaista, „Gold gondola Zlatibor” će povezati Zlatibor sa turističkim prostorom koje je razvila opština na međustanici, a potom i do postojećeg skijališta (Tornik). Mi smo već razgovarali da postoji globalno više razloga da se izabere sistem transporta žičarom: ekskluzivna ruta, kontinuirani transport, brza izgradnja, mala kapitalna ulaganja i operativni troškovi u poređenju sa drugim
vidovima javnog prevoza, ekološka održivost, brisanje prepreka, prevazilaženje nagiba, odličan pogled, neznatni zahtevi u pogledu zauzetosti prostora, dostupnost, arhitektura – navodi Pjer Rakt iz kompanije „Poma”.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on VKPin on Pinterest
Email this to someone