Turistička organizacija Zlatibor i Gondola na Sajmu turizma 2019.

    22.02.2019.
52997996_2311880772429430_1947281233624956928_n (2)

Međunarodni sajam turizma, 41. po redu, otrvoren je danas na Beogradskom sajmu, a do 24. februara 930 izlagača iz 38 zemalja, pod sloganom „Leto je bliže nego što mislite” predstaviće svoje turističke potencijale. Na sajmu, na kome je Bugarska zemlja partner Srbije, prvi put su se predstavili Maldivi, a ponovo su se vratili predstavnici Indonezije i Kube.

Otvarajući Sajam, potpredsednik Vlade Srbije i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić rekao je da je Srbija prošle godine ostvarila 1,5 milijardi dolara čistog deviznog priliva od turizma, a da je za ovu godinu postavljen cilj od 1,7 milijardi dolara.

– Prošla godina bila je rekordno uspešna turistička godina, a taj rezultat postignut je zahvaljujući velikom radu i trudu ogromnog broja ljudi. Rezultati u 2018. Ostvareni su dve godine ranije nego što je planirano Stategijom razvoja turizma, koji je prepoznat ne samo kao zabava i rekreacija, već i kao industrija koja doprinosi ekonomskom oporavku zemlje – naglasio je Ljajić i dodao da je turizam industrija doživljaja koja doprinosi razvoju zemlje.

Ljajić je dodao da je Srbija je na šestom mestu u Evropi kada je reč o posetama stranih turista, i da se ove godine očekuje između 3,6 i 3,7 miliona gostiju, od čega dva miliona iz inostranstva.

– Postavljeni ciljevi su vrlo realistični i dostižni. Srbija mora da prati savremene trendove i navike turista na globalnom nivou i da ide u korak sa tim navikama. Mladi preko okeana sve više žele da posete nove, neotkrivene destinacije, i to je naša šansa za dolazak novih turista. Treća velika promena kojoj Srbija treba da se prilagodi i da joj ide u susret jesu velike tehnološke promene i digitalizacija jer tri četvrtine populacije ima pametne telefone i koristi internet tokom putovanja, a 52 odsto navodi da je važno da imaju digitalnog turističkog vodiča. Za odluku turista o tome gde će se uputiti na odmor važna je bezbednost, a 49 odsto putnika na globalnom nivou ističe to kao jedan od glavnih motiva za izbor destinacije. To je takođe naša velika šansa, želimo da šaljemo poruku da su region i Srbija stabilni – naglasio je Ljajić.

Na sajmu su svoju turističku ponudu i potencijale predstavili, pored ostalih, Vrnjačka, Lukovska i Prolom banja, Selters banja i Banja Koviljača, Turistička organizacija Srbije, Turistička organizacija Vojvodine, Kosovo i Metohija…Posebnu pažnju privukli su spa centri, kao i planine, a  posetioci su se interesovali za novu turističku atrakciju na Zlatiboru, gondolu.

– Zlatiborska Gold gondola, koja će biti duga devet kilometara biće najduža panoramska gondola na svetu. Samim tim biće i svetska atrakcija. Planiramo da na međustanici kod jezera, kao i na vrhu Tornika uspostavimo nove sadržaje. Turisti će da uživaju u  jedinstvenom iskustvu i zanimljivim sadržajima- kaže direktorka Gold gondole Zlatibora Bojana Božanić.

I ove godine pažnju posetilaca Sajma privukle su i strane destinacije, pre svega Turska i Grčka.

Posetiocima Sajma pružena je prilika i da vide suvenire, kao i okuse vina proizvodjača iz zemlje i sveta.  

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on VKPin on Pinterest
Email this to someone