ZLATIBOR SVE POSEĆENIJI, ZIMSKA SEZONA USPEŠNA

    05.03.2019.
IMG-7375c8dd8fd5152b69e4924bd8db5334-V

Povećanje broja gostiju od 10 do 20 odsto govori o tome da je Zlatibor danas hit u Srbiji, to je najposećenija destinacija i najbolje mesto za odmor i oporavak, izjavio na beogradskom sajmu turizma Milan Stamatović

Na 41. Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu, najvećem okupljanju turističke privrede u ovom delu Evrope održanom od 21. do 24. februara , najposećenija srpska planina Zlatibor imala je zapažen nastup. Predstavljajući se pod sloganom “Zlatibor se voli do neba i nazad”, Turistička organizacija Zlatibor prikazala je ponudu za predstojeću prolećnu i letnju sezonu, podsetila da je prethodne godine ovaj turistički centar dobio prvi hotel sa pet zvezdica i za ovu sezonu najavila otvaranje novog zlatiborskog hotela „Buket”. Posebna atrakcija na štandu Zlatibora bila je virtuelni kutak, gde svi ljubitelji ove planine uz pomoć najnovije tehnologije uživali u pejzažima Zlatibora,vožnji gondolom, šetnji kroz Stopića pećinu i drugim najlepšim lokalitetima.
Ubrzo pošto je ovaj sajam na prigodnoj ceremoniji zvanično otvorio, ministar turizma Rasim Ljajić je sa državnim sekretarom Miroslavom Kneževićem u hali 4 posetio štand Zlatibora (u okviru štanda TO regije zapadna Srbija) i razgovarao sa direktorom TO Zlatibor Vladimirom Živanovićem.
Drugog sajamskog dana predstavnici opštine Čajetina su na štandu Zlatibora govorili brojnim predstavnicima medija o uspesima turizma na najposećenijoj planini Srbije i onome što lokalna samouprava preduzima da tome doprinese. Milan Stamatović, predsednik opštine Čajetina, izjavio je za „Zlatiborske vesti” da je Zlatibor danas najposećenija turistička destinacija i najbolje mesto za odmor i oporavak: – To su pokazali brojni gosti iz inostranstva, kao i domaći turisti koji to najbolje prepoznaju. Povećanje broja gostiju od 10 do 20 odsto govori o tome da je Zlatibor danas hit u Srbiji, a naravno i u svetu.
Po njegovim rečima, opština Čajetina velika sredstva ulaže u razvoj seoskog turizma, a sa takvim trendom nastaviće se i u narednom periodu. – Mi smo u našim planovima razvoja dobro prepoznali tu sinergiju između turizma i poljoprivrede. Čitava Srbija treba da krene tim putem jer je idealna kombinacija:
proizvodnja zdrave hrane, zdravstveni i sportsko-rekreativni turizam. Mi smo ovde pokazali da ove dve privredne grane kada se ujedine, kada se upodobe, može da se napravi jedna stvarno dobra turistička destinacija, a naravno i uspešna lokalna samouprava – istakao je Stamatović, dodajući i važnu činjenicu da u opštinu Čajetina za godinu dana dođe od 300 do 400 novih stanovnika, što potvrđuje da je Čajetina mesto koje živi i ima budućnost.
– Nismo bez razloga u nezavisnim anketama proglašeni među 10 najperspektivnijih lokalnih samouprava u Srbiji, ali danas to pod vlašću Srpske napredne stranke ne može da prođe. Na svakom koraku gledaju da nas ospore i unize, da te naše rezultate minimalizuju i prikažu u negativnom kontekstu. Naravno, to nas ne brine. To nam daje još veću šansu, podstrek i zalaganje da nastavimo u tom pravcu. Ova lokalna samouprava nikada neće doći u finansijske probleme, jer smo stvorili takav ambijent da mogu tu da ostanu i da zarade investitori kao i ljudi koji ovde žive i bave se proizvodnjom tradicionalnih proizvoda. Zlatibor jeste hit na ovom sajmu i na evropskim sajmovima i uvek će to biti. Samo nismo zanimljivi našoj aktuelnoj vlasti, ali nama je drago što je to tako – rekao je na beogradskom sajmu predsednik opštine Čajetina.

Turistička organizacija Zlatibor uspešno je organizovala predstavljanje najposećenije planine Srbije na 41. Sajmu turizma u Beogradu. Mnogi ljubitelji odmora na Zlatiboru želeli su ovde da vide šta ih to očekuje u ovosezonskoj ponudi budući da ‘’zlatna planina’’ uvek sprema nešto novo. Direktor TO Zlatibor Vladimir Živanović o ovom sajamskom nastupu za ‘’Zlatiborske vesti’’ kaže: – Predstavili smo predstojeću letnju sezonu, cene, ponudu, paket aranžmane i drugo što turiste interesuje. Oni su na ovom sajmu za rane rezervacije mogli da ostvare određene popuste i benefite. Kao veoma važan projekat za naš turizam najavili smo početak rada zlatiborske gondole, najznačajnije investicije opštine Čajetina, jer se nadamo da će gondola biti završena krajem ove godine. Što se tiče turističke posete, prisutni na štandu Zlatibora i predstavnici brojnih medija mogli su da saznaju da je ova planina sve posećenija, te da je stranih gostiju ovde iz godine u godinu sve više:
– U 2018. godini Zlatibor je zabeležio povećanje broja posetilaca od 12 odsto. Broj stranih gostiju povećan je za 14 odsto. Najposećenija planina Srbije privlači sve veću pažnju turista iz Kine. Prošle godine na Zlatiboru je bilo 10.500 registrovanih kineskih turista, koji su posle gostiju iz Republike Srpske i Crne Gore sada ovde najbrojniji inostrani posetioci – ističe direktor TO Zlatibor. Što se tiče ove zimske turističke sezone, Živanović je na sajmu u Beogradu istakao da je ona na Zlatiboru bila vrlo uspešna. Smeštajni kapaciteti bili su odlično popunjeni: tražilo se slobodno mesto u vreme novogodišnjih praznika, dok je tokom januara i februara popunjenost hotela bila oko 90 odsto, a privatnog smeštaja oko 80 odsto. TO Zlatibor na sajmovima, promocijama i drugim marketinškim aktivnostima širom regiona već uveliko najavljuje predstojeće proleće i leto. Zainteresovanost agencija, turista i medija za ovu planinu svuda je velika.

Uživanje u zlatiborskom pogledu iz vazduha

Zajedno sa turističkom privredom Zlatibora na ovogodišnjem beogradskom sajmu turizma predstavila se i „Gold gondola“. Znatiželjni posetioci imali su mogućnost da uz pomoć VR naočara dožive virtuelnu vožnju trasom buduće najduže gondole na svetu koja će povezivati centar Zlatibora i najviši vrh Tornik. „Gold gondola”, najznačajniji turistički projekat opštine Čajetina u poslednjih 100 godina, doprineće ostvarenju dugoročnih ciljeva opštine. Plan je da u narednih deset godina Zlatibor i okolina ostvare 10 miliona noćenja i milion posetilaca godišnje.

Bojana Božanić

Sajam turizma Beograd

– Na žalost, još uvek ne možemo da se pohvalimo da smo prevezli prve putnike i da pozovemo sve posetioce da dođu na Zlatibor, ali to radimo “na odloženo”, pa ih pozivamo da dođu do kraja godine i da se voze našom gondolom, jer očekujemo da će upravo tada svi radovi biti završeni i gondola biti puštena u rad. Mi sada u okviru slogana “Poleti i prodiši” pozivamo sve zainteresovane da dođu i da dožive Zlatibor iz jedne druge perspektive, iz vazduha. Kao što znate, sada na Zlatiboru imamo puno atraktivnosti, zanimljivih lokaliteta, parkova, zabave, igara na snegu, letnjih sadržaja… Međutim, još uvek taj pogled iz vazduha nije bio tema niti su ljudi mogli da uživaju u tome. Upravo sada promovišemo takvu atrakciju koja će biti realizovana do kraja godine – navodi Bojana Božanić, direktorka JP „Gold gondola Zlatibor”.
Ona napominje da su do sada završene tri faze radova. Na proleće, kada se snežni pokrivač otopi, nastaviće se sa radovima na 17 stubova. Ta dozvola se očekuje tokom marta, a potom i dozvola za završetak međustanice. – Problemi vezani za međustanicu daleko su od opštine Čajetina. Sve što je sa naše strane trebalo da se reši mi smo to učinili. Sada postoje paradministrativne prepreke u formi sudskog procesa koji se vodi pred Upravnim sudom u Kragujevcu i žalbe u Republičkom geodetskom zavodu. Očekujem da će
se ti postupci u okviru ove dve državne institucije u najbržem mogućem roku rešiti, u skladu sa zakonom i svim propisima, i da ćemo moći da podnesemo zahtev za tu dozvolu. Što se tiče tehničke dokumentacije ona je odavno kompletirana – ističe Božanićeva.
Gondola će Zlatiboru doneti mnogo novina. Pored novog pogleda na Zlatibor, očekuje se veći broj turista ali i investitora. U toku je izrada planske dokumentacija pa će se u skorije vreme krenuti i sa promocijom „Zlatnog grada” koji se nalazi u neposrednoj blizini Ribničkog jezera, kao i novih sadržaja na vrhu Tornika, zaključuje direktorka „Gold gondole”.

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on VKPin on Pinterest
Email this to someone