Zlatiborska gondola devet puta duža i četiri miliona jeftinija od beogradske

    29.01.2019.
Milan-Stamatovic,fotoGZS

 

I Beograd i Zlatibor će uskoro moći da se pohvale gondolom. 

Međutim, prema rečima predsednika opštine Čajetina Milana Stamatovića zlatiborska je duža a jeftinija.

„Gondola zlatiborska i beogradska imaju istu opremu, i početna i završna stanica nam je ista, samo što mi imamo i međustanicu. Beogradska gondola je jedan kolometar i ima šest stubova, a zlatiborska 36 stubova, jer je u pitanju devet kilometara i teži je mnogo teren. Međutim, beogradska je skuplja. Кošta će 17 miliona evra, dok je zlatiborska 13”, rekao je Stamatović juče u Čačku. 

On je rekao da su imali prozivke zbog dokumentacije, a da se na sajtu beogradske gondole može videti da nemaju ni studiju opravdanosti ni idejno rešenje pa se ne zna na osnovu čega su izračunali koliko će koštati. Stamatović tvrdi da mnoge stvari u beogradskoj gondoli nisu definisane, prvenstveno kvadratura objekta.

„Takođe ono što se mi pitamo, zašto u izgradnji njihove gondole učestvuju svi građani, a mi našu sami finansiramo. Zašto ministarstvo turzma i ostala ministarstva, daju pola novca za beogradsku gondolu, zašto je Beograđani samo ne plate ako žele da je imaju. Isto tako građani Srbije izdvajaju za postrojenje za preradu otpadnih voda u Beogradu 200 miliona evra, a na Zlatiboru ga mi pravimo iz sopstvenog budžeta. To su pitanja iz unutrašnjost, za koje ćemo tražiti odgovor i buditi svest građana. Mi iz zapadne Srbije ne treba da finansiramo neke gradske projekte, možemo nacionalne. Gondola u Beogradu to nije, pre bi nacionalni projekat trebalo da bude gondola na Zlatiboru jer je devet puta duža od beogradske”, kazao je Stamatović.

Bojana-Bozanic,fotoGZS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Direktorka JP „Gold gondola Zlatibor” Bojana Božanić rekla je da bi trebalo ove godine da se vozimo gondolom na Zlatiboru.

„Opština Čajetina je završila već tri faze. Кompletirali smo početnu i poslednju stanicu i podigli 19 stubova. Preostalo je još da uradimo međustanicu koja se nalazi pored Ribničkog jezera na polovini trase i da se podigne još 11 stubova od međustanice do vrha Tornika. Još uvek tehnička dokumentacija nije gotova, mada su imovinsko – pravni odnosui završeni u onoj meri u kojoj je to potrebno. Postoje neki birokratski problemi koji nas sprečavaju da podnesemo zahtev za građevinsku dozvolu. Verovatno to ima veze i sa politikom i našom pozicijom, odnosno opozicijom u kojoj se nalazimo. Problemi na koje nailazimo su proceduralne prirode i sve je dosta zamršeno, iako imamo Rešenje o utvrđenom javnom interesu za izgradnju gondole i uveravanja da će to sve biti najbrže moguće završeno. Međutim, samo ono što je bilo do Opštine Čajetina je urađeno a sada čekamo da se procedure završe u Ministarstvu finansija, Republičkom geodetskom zavodu i u Upravnom sudu kako bi se u septembru vozili gondolom”, zaključila je Božanić.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on VKPin on Pinterest
Email this to someone