Prvih mesec dana gondole

    12.02.2021.

Dugo očekivana i  najavljivana  atrakcija – zlatiborska Gold gondola je pre tačno mesec dana, tačnije 11. januara 2021. krenula sa radom i prevezla svoje prve putnike. Sada, u susret Sretenju, rešili smo da uradimo jednu malu retrospektivu prvih mesec dana rada.

Instalacija za koju je malo reći da je opravdala, već uveliko prevazišla sva očekivanja, za ovih mesec dana prevezla preko 30.000 putnika. Najbolji pokazatelj su ogromni redovi i neviđeno interesovanje koji od prvog dana vladaju, što daje veliku satisfakciju rukovodstvu „Gold gondole“, Opštinske uprave, kao i svim ostalima koji su verovali u uspeh ovog značajnog projekta.

Od ranih jutarnjih časova tog 11. januara, strpljivi putnici , zajedno sa velikim brojem novinarskih ekipa koje su tražile priliku za svoju ekskluzivnu priču, dočekali su trenutak da krenu u kabini „Gold gondole“ ka vrhu Tornika preko Ribničkog jezera. Praktično nije bilo medija koji tih dana nije objavio vest o otvaranju zlatiborske gondole. Sve najveće televizijske i medijske kuće su prenele ekskluzivnu priču sa lica mesta, a broj pratilaca na društvenim mrežama se višestuko uvećao čim su krenule prve objave, snimci i slike iz kabina. Tog dana su napokon raspršene sve sumnje, neizvesnosti i strepnje koje su dugo pratile ovaj projekat i otvorile put potpunom uspehu i trijumfu volje, istrajnosti i upornosti. Ni hladno vreme, ni veliki redovi nisu urušili entuzijazam i strpljenje mnogobrojnih turista koji nisu odustajali u nameri da budu među prvim putnicima ove nesvakidašnnje instalacije.

Samo svečano otvaranje i ceremonija koja ga je pratila održano je tri dana kasnije. Na svoju premijernu vožnju, po izuzetno hladnom i snežnom danu, krenuli su predsednik Republike Srbije, Aleksandar Vučić, nekoliko ministara i visokih zvaničnika, predstavnici lokalne zajednice kao i ostale mnogobrojne zvanice, gosti i prijatelji Zlatibora i opštine Čajetina.

Tokom svih ovih dana vladalo je neviđeno ineresovanje što je u neku ruku opravdalo, pa čak i premašilo i najveća očekivanja. Već prvog dana je za samo 4 sata rada gondole prodato oko 1200 karata. Danima nakon toga prodaja karata je prestajala pre kraja radnog vremena jer je trenutni broj karata premašio planirani dnevni kapacitet, dobrim delom umanjen zbog poštovanja epidemioloških mera. Кabine su predviđene za maksimalno 10 putnika i ukupno 600 putnika po satu, a zbog već pomenutih epidemioloških mera kapacitet kabina je morao biti smanjen na 4 putnika po kabini i 240 prevezenih putnika na sat. Broj putnika se kretao od 1000 na dnevnom nivou, pa i do 2000 vikendom kada su najveće gužve.

Najveće gužve su vikendom, kada na Zlatiboru boravi i do dvadesetak hiljada turista, a vožnju zaustavlja jedino jak vetar koji ponekad duva na planini, jer pri brzini vetra od preko 20m/s, procenjeno je da uslovi na terenu ne zadovoljavaju bezbednosni minimum.

Rukovodstvo JP „Gold gondola Zlatibor“ i opštine Čajetina nisu zaboravili ni sve one meštane koji su svojim angažovanjem tokom zlatiborske mobe dali svoj doprinos ostvarenju ovog sna. Za njih je obezbeđen trajni popust, a u par navrata su imali mogućnost da se voze i besplatno, kada je ovu privilegiju iskoristilo par hiljada meštana opštine Čajetina, a ova po svemu jedinstvena i nesvakidašnja atrakcija u našoj zemlji inspirisala je mlade romentične vitezove da zaprose svoje princeze u kabini Gold gondole kao što je to uradio i Milan Cvetković zaprosivši Bojanu Đorđević.

Na krilima ovog velikog uspeha i sama budućnost „Gold gondole“ deluje svetlo, uz realno očekivanje da će sama investicija biti isplaćena u najkraćem mogućem roku. S obzirom na veliko interesovanje koje trenutno vlada, rukovodstvo gondole i Opštinske uprave imaju u planu nabavku dodatnih 35 kabina. Pored ovoga, u planu je još niz investicija poput drugog kraka gondole ka drugom po visini vrhu Čigoti, izgradnja „Zlatnog grada“ na Ribničkom jezeru, kao i dodatnog sadržaja u okviru sistema „Gold gondole“, što će u budućnosti od našeg preduzeća napraviti okosnicu nove turističke ponude Zlatibora, što je u skladu sa modernim svetksim turističkim trendovima.  

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on VKPin on Pinterest
Email this to someone